Boi Wonder
8
Pelican Fly • 2020

Boi Wonder - Behave

8
19/06/2020

Een kleine twee jaar na debuutsingle Living Room is er nu ook het debuutalbum Behave. Boi Wonder brengt hiermee de eerste Belgische plaat op het nochtans Brusselse platenlabel Pelican Fly. Misschien dat het label gewoonweg wachtte op een album dat deze naam eer aan zou doen en we moeten het Boi Wonder nageven, voor deze test zijn ze met vlag en wimpel geslaagd.

Voor zij die de wonderartiesten uit Sint-Truiden nog niet kennen, geven we graag een korte introductie. Maxim Charlier en Jelle Lisson brachten zo’n twee jaar geleden hun debuutsingle Living Room uit, waarop ze meteen ook Stijn Gielen introduceerden. Zijn stem zouden we de komende jaren vaker horen op hun singles. Sommige songs kan u het best beschrijven als UK Garage, waar andere tracks dan weer meer vallen onder elektropop. U leest het al, Boi Wonder is een veelzijdige artiest en iets zegt ons dat dit album de start is van iets heel moois.

Behave telt acht nummers, de ene steeds weer iets anders dan de andere. Whispers, I Like You en Encores kregen we al eerder te horen, dus zijn het vijf tracks die we nu voor het eerst kunnen ontdekken. Waar opener Patience ons meeneemt naar een of andere underground party in het Verenigd Koninkrijk, sleurt Cou Cou Cou ons weer helemaal terug naar het Europese vasteland en gaan we een kijkje nemen bij onze zuiderburen. Die laatste vloeit perfect voort uit voorganger Joaquin, dus we raden u aan om het album niet op shuffle af te spelen bij een eerste luisterbeurt.

Na enkele nummers begint er zich een rode draad te vormen. Diepe beats die ons op de grond houden, hand in hand met de dromerige stem van Gielen die ons in hogere sferen brengt, een contrast om u tegen te zeggen. Een laatste – aangename – verrassing van het album is de extra spin die ze gaven aan I Like You, één van de singles die ze eerder uitbrachten. Zo’n kleine minuut pure disco, het is eens wat anders.

Het verdict? Boi Wonder leverde met dit debuut een prachtig album af en mag door naar de volgende ronde.