JackJazz - What A World

Jackjazz

JackJazz - What A World

8
28/01/2016

De Antwerpse dj/producer JackJazz laat twee gloednieuwe tracks op ons los. Dat doet hij met behulp van het platenlabel Egothermia Records, dat jonge producers helpt om hun muziek uit te brengen zonder dat ze op grote labels hoeven te rekenen. Ze beperken zich veeleer tot de house- en technowereld, waar JackJazz zich als een vis in het water voelt.

Jens De Wit heeft niet stilgezeten tijdens de feestdagen, zoveel is duidelijk. Nog geen twee maanden na zijn Release Yourself staan er alweer twee verse tracks te springen om Beatport onveilig te maken. Op zijn SoundCloud-account is er al een tijdje een preview van de twee nummers te vinden. Daarmee konden we reeds een globaal beeld schetsen, maar een nummer komt pas tot z'n recht wanneer je er van begin tot einde naar kan luisteren.

What A World is het eerste nummer dat we te horen krijgen en het brengt ons meteen naar La Rocca, mét palmbomen. Een housenummer met ietwat kitschy vocals waar Frank Deboosere zeven zonnen bij zou tekenen. We kunnen het vergelijken met zijn vorige nummer, Release Yourself.

Tegen alle verwachtingen in situeert See Me zich niet in de housescene, maar bevindt het zich eerder op een ruwe zandweg die richting de technowereld leidt. De diepe baslijn verraadt dat er wat meer aan de hand is dan een clubhit, hoewel het nummer zeker niet doordraaft als een wilde hengst. Het is altijd leuk om te horen wanneer producers zich niet vastpinnen op één genre en af en toe eens buiten de lijntjes durven kleuren. JackJazz creëert dus twee totaal verschillende stemmingen met deze dubbelrelease.

De twee tracks komen uit als Beatport Exclusive en kunnen de komende weken dus enkel aangekocht worden via dat platform. Later komen dan de andere online muziekwinkels aan de beurt.

See Me is een nummer dat je later op de avond zal horen dan What A World. Desalniettemin zijn ze allebei even dansbaar. Dit is een goede start van het jaar voor JackJazz, en het zal zeker niet het laatste zijn dat we van hem horen.