Jeremy Olander - Hanover

Jeremy Olander
BeatportSuara • 2015

Jeremy Olander - Hanover

9
21/09/2015

Eén van de labels die op dit moment het beste het midden weet te houden tussen tech house, techno en meer progressive tracks, is Suara. Coyu ontving de afgelopen maanden steevast de meest relevante namen van het moment op zijn label en dat telkens met echte ‘standout tracks’. Zo onthouden we de namen van Pete Tong en John Monkman, Tube & Berger, Adrian Hour en Dosem.

Op 21 september is het de beurt aan Jeremy Olander, al een aantal jaren vriend aan huis bij het Pryda kamp van Eric Prydz met een fantastische mengeling van techno, harmonie en fijnbesnaarde percussie. Hij komt op Suara nu met de Hanover EP, bestaande uit de nummers Hanover, Lunar en Exchange.

Hanover is een track die Olander zelf vooral gebruikt als brug tussen meer expressieve nummers en dansplaten om het publiek in gang te trekken. Het bezit een onmiskenbare groove en is dankzij de arpeggio als voornaamste melodie zeer bezwerend van karakter.

Exchange grijpt je vast net op het punt waar Hanover je loslaat. De galmende leadsynth en de kracht van de basslijn en drums zorgen voor een stevige lift. Een ideale metgezel voor een nachtelijke drive maar ook om de club te laten wegzweven op een emotionele trip.

Bij Lunar gooit Olander al zijn wapens in de strijd. Hij speelt inventief met de melodie van de fantastische basslijn en de bijpassende synths en verliest geen enkel detail uit het oog. De kleine onderliggende geluidjes en laagjes zijn één van Olanders grote sterktes en zorgen ervoor dat je naar dit nummer telkens weer met bewondering blijft luisteren. Het is daarnaast ook zo veelzijdig dat je het zowel in het begin, het midden als op het einde van de avond kan spelen. Een topschijf van voor tot achter!

Met de Hanover EP laat Jeremy Olander nog maar eens zien dat hij een virtuoos producer is die zijn plaats tussen de absolute toppers van de techno en house scene intussen volledig verdient. Op dit moment zijn er weinig artiesten die beats en melodie zo ingenieus doen samenvloeien. Lunar is daarvan de beste exponent op deze EP. Het spel tussen basslijn en leadsynth is gewoon genieten!