Lee Burridge & Lost Desert - Loopyness

Lee Burridge

Lee Burridge & Lost Desert - Loopyness

8
19/05/2017

De dagdromers onder ons worden wakker als Lee Burridge een nieuwe release aankondigt op All Day I Dream (ADID). Het label van de houseveteraan staat bekend om zijn dromerige, zomerse releases waarop het aangenaam chillen, zonnen, dansen, vrijen en cocktails drinken is. Het is bij deze release niet anders. We bestelden een portie zon en beluisterden de drie tracks op verschillende momenten van de dag.

's Morgens

Terwijl we de slaap nog uit onze ogen wrijven, opent Loopyness als een relaxte percussie gedreven track waarbij het aangenaam wakker worden is. We horen de natuur ontwaken: de zon verschijnt aan de horizon, het bos komst stilaan tot leven, de vogels roeren zich in de bomen. De funky baslijn bezorgt de track een goeie drive, halfweg het nummer zit een klein gitaartje verstopt. De lang uitgesponnen synth bezorgt het geheel een sprookjesachtig gevoel. Loopyness kabbelt rustig verder, de dag is goed ingezet.

's Middags

Intussen is het middag. De zon staat hoog aan de hemel, hier en daar siert een eenzame wolk de helblauwe hemel. We zetten Botanic op, het nummer heeft een meer dansvloergerichte groove maar baadt nog steeds in dezelfde zomerse zweverige sfeer. In de eerste minuten wordt de mystiek zorgvuldig opgebouwd en langzaamaan ontwikkelt het zich tot een zonovergoten feelgoodnummer met een onweerstaanbare groove. Botanic zal het ongetwijfeld goed doen op openluchtfeestjes of op menig terras in Ibiza deze zomer.

's Avonds

Dat onze winters warmer worden en onze zomers natter, kunnen we niet meer ontkennen. De klimaatopwarming is een feit. Toch blijft het merkwaardig dat tijdens de wintermaanden zulke zomerse tracks gemaakt worden. De heerlijk diepe bas van 12cc vult de zwoele avondlucht , de stem van Junior Akwety herkennen we van Lee Burridge's & Lost Deserts underground hitje Lingala van vorig jaar.

Maar terug naar 12cc. De subtiele toetsen op de sanza (Afrikaans percussie instrument) geven het geheel een exotisch gevoel dat de ganse track doorwerkt. Dit nummer lijkt wel op maat gemaakt voor de ADID parties. We proberen er ons iets bij voor te stellen: een wolkeloze hemel, de ondergaande zon op onze smoel, een kraakhelder soundsystem, sfeervolle lampionnen in de lucht en lachende gezichten op de dansvloer. Bij voorkeur te degusteren met een goeie caipirinha of Hendricks – Fever Tree in de hand. De zomer kan eindelijk beginnen!

Lee Burridge & Lost Desert spelen op 29 juli op de All Day I Dream stage op Tomorrowland

Verslavend spul dat je rechtstreeks de zomer in katapulteert!