Netsky ft. Beth Ditto - Running Low

Door Maxim Caby 07 augustus 2014

02/08/2014

Dat Netsky Belgisch is, dat wist u al. Dat Netsky geniaal is wist u ook, maar wist u dat Netsky een nieuwe tune heeft samen met Beth Ditto, de frontvrouw van Gossip, en dat Fred V & Grafix er een bijzonder sterke remix van gemaakt hebben? Als u een drum ‘n’ bassfan bent, was het antwoord op deze laatste vraag waarschijnlijk ook ja, edoch, laat u zich vooral verrassen door de verbeterde geluidskwaliteit van de finale versie! Running Low kwam begin deze week uit uit op Sony Music!

Er was veel controverse bij het horen van de eerste versie van Running Low, de nieuwste single van Netsky. Zelfverklaarde fans hekelden de jonge Belg omdat hij zich meer en meer begon toe te spitsen op meer mainstream drum ‘n’ bass. Ook waren er veel mensen die zich zorgen maakte over de mastering van het nummer. Zo zou de stem van Beth Ditto juist dat klein beetje te luid zijn, en de bass juist een beetje te zacht staan. Wel, vrees niet drum ‘n’ bassfans, Netsky heeft jullie klachten gehoord!

Running Low (Original Mix & Extended Mix)

Netsky heeft voor de uiteindelijke versie van Running Low voor een nieuwe mastering gezorgd, en dat maakt het nummer inderdaad nog epischer. De stem van Beth Ditto heeft niet aan geluid moeten inboeten, maar door de bass nog dat extra beetje kracht te geven is deze single nog meer onmisbaar geworden voor de plaatselijke jongerenfuif, festival, cafébezoek of dansje op jezelf!

Running Low (Fred V & Grafix Remix)

Gelukkig blijft Netsky voortdoen met wat hijzelf als juist aanvoelt. Daarom vroeg hij aan zijn twee vriendjes Fred V & Grafix (die onlangs nog een hun album Recognise uitbrachten) om een remix te maken. Fred V & Grafix zijn momenteel top in de scene, en dat demonstreren ze hier alweer heerlijk door het orgineel in de blender te gooien en de meerwaarde van het nummer nog verder op te krikken. Liquid, zoals liquid zou moeten zijn!