Oliver Deuerling – Wookie Wonderland

Door Sander Bral 24 mei 2015
7

08/06/2015

Ze zitten niet stil bij Pron Records. Het kersverse Belgisch-Canadese technolabel pakt binnenkort uit met haar vierde release. Oprichters Jerry May (Antwerpen), die we vorig weekend nog aan het werk zagen op Opium, en Chris Hughes (Toronto) stellen met enige trots Oliver Deuerling voor, die wel een heel aparte voorliefde voor George LucasWookies blijkt te hebben.

Naast techno willen Jerry en Chris ook acid, tech- en deephouse ondersteunen via Pron, en dat laatste is duidelijk te horen in Deuerlings Wookie Wonderland. Oliver Deuerling, opgegroeid in de Beierse woestenij, maakt al plaatjes sinds 1992 en heeft de eer gehad om uit te blinken op Sven Väths Cocoon Recordings.

Met Wookie Wonderland verwent Oli ons met een plaatje dat vlekkeloos zou passen tussen één van Dubfire zijn setjes. Deuerling kon duidelijk niet goed kiezen tussen deephouse en minimal techno, dus heeft hij maar op beide paarden gewed. Over zijn seksuele voorkeur is hij dan weer wel duidelijk: “I need something more, I have to fuck a Wookie”. Gelukkig klinkt het nummer beter dan een brullende Wookie, laat staan eentje in volle paringsdans.

De Mexicaanse producer Karlos Kastillo voegde met zijn zuiders temperament, een strakkere beat en sissende simbalen wat meer chilipeper toe aan het nummer. Dance material guaranteed. Overtuigd? Nog even geduld, op 8 juni is ‘ie van jou.

Eerder deze maand zagen we het nieuwe Fee van de Italiaanse producer Mirko Flower ook al passeren op Pron Records. Een plaat die zowat hetzelfde imago uitstraalt als Wookie Wonderland, maar dan met minder uitgesproken lyrics. Wat dit nummer ontbreekt aan sappigheid wordt opgevuld door spaceyness, waar onze rijke Nederlandse taal jammer genoeg geen vertaling voor heeft.

Mirko Flower - Fee

Pron geeft ons met zijn vierde release twee leuke nummers die vooral bij deephouse-lovers in goede aard gaan vallen. De instrumentale versie is voor mij nutteloos, gezien de vocals nu net zo leuk zijn. Leuke sound, catchy vocals maar – voor mij althans – een ietwat te platte beat. Goed feestmateriaal, maar zal het ook aanslaan buiten de vier muren van een discotheek?