wAFF - Wormhole

wAFF

wAFF - Wormhole

7
15/03/2017

De altijd goedgezinde en gemutste wAFF heeft de voorbije twee jaar allesbehalve stilgezeten. Als hij niet in zijn studio zit of aan zijn laptop plakt, is hij op tour naar praktisch elk land in Europa. Sinds kort zitten daar ook overzeese trips naar Amerika tussen. Niet slecht, wetende dat deze house-aholic de dertig nog niet gepasseerd is. Tijdens deze vruchtbare jaren mocht hij al releases tekenen op onder andere Snatch!, AVOTRE, Rukus, Hot Creations, Material,...

Nu heeft hij zijn tweede beet op Matthias Tanzmanns label, Moon Harbour. De Wormhole EP omvat twee singles en een remix van zijn vriend Butch. Dat deze twee het goed met elkaar kunnen vinden is ook alles behalve een wonder. Wormhole kregen we ook voor een eerste keer te horen deze zomer op Tomorrowland tijdens de set van The Martinez Brothers. Toen wisten we al: "dat is zo eentje die we in 2017 wel te voorschijn zien komen." En zo geschiedde.

Wormhole is een lang uitgesponnen techhouse kletser die het moet hebben van zijn intrigerende charisma. Wij legden meteen de link met een Aziatische slangenbezweerder, je zal wel vlug merken waarom. Verder wordt de track op smaak gebracht met zomers getint drumwerk en de klassieke 4x4 housebeat. Gooi daar nog een mooi afgewerkte, meeslepende break bij en je hebt een swingende formule voor een lekker warme track.

Manuka gaat, in tegenstelling tot Wormhole, iets dieper en complexer. Opgevuld met allerlei sounds die pas na een tweede keer luisteren doorkomen, moeten we stellen dat deze ons ook niet onbewogen laat. Een juiste keuze van synths die goed matchen met de diepere bassen. wAFF weet ook hier weer mooi gebruik te maken van het tussenstuk dat allicht ook voor een goede connectie met het feestende publiek zal zorgen. Dat mag ook wel als je meer dan negen minuten inneemt.

Butch’s remix van Wormhole haalt de punch wat van de kick en maakt de track iets relaxter. Ideaal om een publiek op te warmen of te laten nagenieten. De Wormhole-sound wordt nog meer uitgebuit en de conga-getinte drums eisen hier de hoofdrol op.

Niet de meest heavy-hitting techhouse maar volgens ons wel een garantie op reacties van het publiek. Bij Wormhole rekent hij op elementen die hij al in eerdere producties gebruikte maar dat heeft dan weer niets te maken met het algemene geheel van deze EP. Consistent, goed afgewerkt en met veel leuke, meeslepende elementen. Ons doet het alleszins al verlangen naar het zomerse mid-juni gevoel.