Taxman - My House/Thr33 (Single)

Door woutervangelder |
Geplaatst op 25/09/2011

Door / Op 25 sep 2011 / Reageer

29/08/2011
3

Taxman bewees in het verleden al vaker dat hij een manusje-van-alles is door onder andere zijn drumfunkrelease van Dreamland op Liqweed-Ganja, een dochterlabel van Playaz. Doorheen de studio van de broer van Original Sin waait nogmaals een frisse wind en dat is duidelijk te horen bij de release van deze dubbelzijdige single My House/Thr33. De Brit brengt hierop jump up doorspekt met vintage-electro, swingbeat en discosynths. Naar aanleiding van zijn release geeft hij trouwens ook de gratis track Filth Funk weg!

1. My House

My House begint erg minimalistisch maar door het gebruik van white noise en een aantal leuke sweeps wordt de atmosfeer opgebouwd tot Run DMC de drop aankondigt: Check this out! Een fluitend melodietje kuiert leutig doorheen de compositie. Distorted klinkende breakbeats zijn het handelsmerk van Taxman en ook nu houdt hij voet bij stuk. De flipperkastgeluidjes en de discosynths geven het geheel een originele drive.

2. Thr33

Op de b-kant pakt Taxman uit met een swingbeatgroove die duidelijk knipoogt naar het alom bekende Timewarp van Sub Focus. Hij levert geen onaardig deuntje af maar je kan concluderen dat deze plaat echter nooit helemaal losbreekt. Leuk weetje: het angstaanjagende dialoogje komt uit de sf-thriller Area 51.

Taxman ‘My House’ / ‘Thr33′ (clips) by realplayaz

Als bonus krijgen jullie van Taxman nog de gratis track Filthh Funk die niet op de EP staat!

My House heeft misschien niet het potentieel om een monsterhit te worden maar het is een kwaliteitswerk dat zich duidelijk onderscheidt van inspiratieloze wobbletunes die aan de lopende band gemaakt wordt. B-kant Thr33is iets minder origineel met zijn knip- en plakwerk, maar kan gerust met dit soort ritme een leuk intermezzo betekenen in een drum ’n’ bassset!