SubWaves - Subtrackt (Single)

Geplaatst op 26/04/2012

Door / Op 26 apr 2012 / Reageer

27/04/2012
4

SubWaves is een nieuw dj-duo uit Brugge en dit nummer Subtrackt is hun eerste officiële release. Het Duitse label GND Records heeft hen weten te strikken, al zijn ze er niet alleen. Belgische landgenoten als I Need? en Skyve zijn er ook te vinden. Techno staat er te lezen in de omschrijving van het nummer. Dat is in feite een understatement.

Louis Lippens en Robbert Meulmeester vormen sinds 2009 het duo SubWaves. Ze delen allebei een passie voor elektronische muziek. Het zit in hun bloed. Dj'en is niet langer genoeg voor hen, ze producen nu ook hun eigen nummers. Daarenboven organiseren de twee Belgen ook evenementen in hun vrije tijd, onder andere het Brugse evenement Break The House Down (BTHD) is hun creatie.

1. Subtrackt

Nieuw talent van België doet altijd onze oren spitsen. Benieuwd wat deze geeft. We steken van wal met een zware baslijn die elke zenuwbaan laat daveren. Er wordt meteen opgebouwd naar een hoogtepunt dat waarlijk Duits is. We merken veel invloeden van recente Duitse techno (en electro) producers. Onmiddellijk schieten producers als Audionite, Das Glow en zelfs de jonge SCNTST door het hoofd. Een heel bataljon van BNR Trax dus. Het nummer vormt de perfecte overgang naar de zomer, met uitmuntende synths en een technogevoel dat tot in je sokken kruipt en jouw tenen doet krullen!

Voor een eerste release kan deze Subtrackt al tellen. GND Records blijkt nog maar eens een neus te hebben voor aankomend talent, want dit Brugse duo had nog geen enkele officiële release op de teller staan. Deze technoklepper kan in onze ogen heel wat dansvloeren en festivalterreinen in vuur en vlam zetten. Ego Troopers, Etienne De Crecy, Crookers en Sound Of Stereo lieten al weten dat ze het nummer steunen. Dus de kans is er dat we Subtrackt nog zullen terughoren in de zomerse buitenlucht.