Star Warz vs Daily Dubstep @ Vooruit (21/04)

Door Steven Van Dorpe |
Geplaatst op 27/04/2012

Door / Op 27 apr 2012 / Reageer

21/04/2012
3

Vorig weekend stond er net zoals op oudejaar een Star Warz vs Daily Dubstep op het programma waarbij de twee gereputeerde concepten van One87 en Mister M  en Kozzmozz een werden. Op de affiche waren twee absolute toppers te vinden met Benga en Andy C, deze werden aangevulde door Nicon, Hookerz en NGA Sound.

Opvallend: de dagen en uren voor de opening van de deuren van de Vooruit was nergens een timetable te vinden, veel publiek vroeg op de avond dus voor de eerste act. Het bleken de Gentenaars van NGA Sound geworden te zijn, zij speelden een set zoals het hoorde: opwarmend maar toch met voldoende pit.

Iets na middernacht wisselden we de vertrouwde gezichten van Allspark & Gaz in voor dat van Nicon. De Nederlander speelde zeker geen slechte set maar het publiek leek vooral te wachten op de volgende gast: Benga.

De Britse dubstepkoning draaide een technisch vlekkeloze set aan elkaar. Met als opener zijn remix van The Prodigy's Smack My Bitch Up kreeg hij iedereen van in het begin aan het dansen. Ook bleek zijn klassieker, Night in samenwerking met die andere koning Coki, nog steeds zeer gekend te zijn bij het publiek! Met zijn single I Will Never Change, waarvan onlangs een heerlijke videoclip op het internet verscheen, zette hij de Vooruit in vuur en vlam. Een dik uur vol vette basslines vloog voorbij, waarna zijn hele booth afgevoerd werd om plaats te maken voor de Andy C Alive show.

Visueel werd zijn show een waar spektakel met ver uitgewerkte projecties op een aangepast decor. Ook op muzikaal vlak wond hij het publiek volledig rond zijn vingers met samples uit eigen tracks zoals Night Flight en andere toppers uit het genre. Hoewel er enige twijfel is of de muziek wel 100% live was zorgde Andy C probleemloos voor een tweede hoogtepunt van de avond.

Thuisspeler Hookerz ging samen met MC's One87 en Mush verder op het drum 'n' bass-elan van hun voorganger en zorgden ervoor dat het tot de vroege uurtjes de moeite loonde in de Vooruit te vertoeven.

Het samenbrengen van twee verschillende stijlen leek, en lijkt nog altijd geen slecht idee, al zeker niet als je met headliners als Benga en Andy C op de proppen kan komen. Toch leek met momenten maar een beperkt deel van de zaal volledig mee te willen, vermoedelijk door de licht verschillende genres, wat met momenten de sfeer drukte. Al bij al kreeg het publiek, al was het met momenten maar met mondjesmaat, waar voor zijn geld.