Distanz & LexiC - ChiqueAgo EP

Geplaatst op 11/07/2012

Door / Op 11 jul 2012 / Reageer

12/07/2012
4

Producersduo Distanz en solist LexiC sloegen de Belgische handen in elkaar voor deze ChiqueAgo EP. Hun tweedelige magnum opus vormt meteen de vierde release op het Kortrijkse label House Grand Cru. We kregen een portie dramatische deep house voorgeschoteld, waar onze maag niet genoeg van kreeg!

Het Belgische duo Distanz is een kruising van West-Vlaamse en Antwerpse roots. Ben Vanmassenhove, ook gekend als Ben Jamin of Benzz komt uit Roeselare en is de handlanger van Kristof Van Immerseel oftewel Kris Crea uit Antwerpen. Samen maken de twee elektronische muziek waarbij ze zich laten beïnvloeden door Depeche Mode, Neon Judgement en Oliver Huntemann. House met een minimalistische hoek af dus.

LexiC draagt in feite de naam Alexander Synhaeve en is afkomstig uit Brugge. Een West-Vlaamse bloedbroeder dus van Distanz. De eenzaat en het duo besloten om een EP uit te brengen op het Kortrijkse houselabel House (Grand Cru).

1. Distanz - ChiqueAgo

Als er één woord bestaat om dit nummer te omschrijven dan is het wel smooth. Het titelnummer is geen elektronisch kanon maar eerder een scherpschuttersgeweer. Bovendien bevat het nummer een wat dramatische sfeer, waardoor het een erg diepe indruk nalaat. De vocals zijn niet super origineel, maar ze passen in ieder geval wel zeer goed in het geheel.

2. LexiC - I Heard (Distanz edit)

We komen aan bij het tweede deel van deze EP, wat in feite een remix is van het Belgische producersduo Distanz. Wederom merken we een melodie op die een wat hartroerende en dramatische stemming uitstraalt. Deels komt dit natuurlijk door de manier waarop de vocal(s) werden geïmplementeerd en verwerkt in het nummer. In ieder geval is deze remix een erg aanstekelijk exemplaar. Het gevoel heerst alsof je wordt meegezogen in een bekoorlijke film waarvoor deze plaat dan de prachtige soundtrack vormt.

House Grand Cru verrast ons met twee vrij onbekende en onontdekte Belgische producers: Distanz & LexiC. Vooral op het vlak van producen moesten deze heren ons nog overtuigen. Ze hadden geen plankenkoorts en slaagden ongecompliceerd voor dit examen. Deep house op zijn best en dat met een stevige Belgische achtergrond!