Mystique & AMRO - Sausage (Single)

Geplaatst op 02/07/2012

Door / Op 02 jul 2012 / Reageer

02/07/2012
4

<p><object height="160" width="100%"> <param name="movie" value="https://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud... <param name="allowscriptaccess" value="always"> <embed allowscriptaccess="always" height="160" src="https://player.soundcloud.com/player.swf?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud... type="application/x-shockwave-flash" width="100%"> </object></p>

Wooha! Records is het nieuwe zusterlabel van N.E.W.S. en zal garant staan voor heuse dance anthems. Deze tweede release op het nieuwe label komt van een veelbelovend Belgisch duo genaamd Mystique & AMRO. Sausage heet de single en de jonge Nederlander Jonathan Pitch verzorgt de enige remix. Maak de borst maar nat, want deze zomerse beats doen je hart wild tekeer gaan. Big Room House!

We kwamen voor het eerst in contact met het nummer Sausage toen we de reclamevideo bekeken van Laundry Day. We waren meteen benieuwd wie erachter zat en zo komen we terecht bij deze review en bij Mystique & AMRO. Als individu heeft Mystique al remixes op zijn naam staan voor personen als Dimitri Vegas & Like Mike, Lazy Jay, R3hab, CJ Bolland en Akon. Zijn eigen nummer Miami Is Not Ibiza deed het eveneens niet slecht. AMRO tekende op zijn twintigste al een platencontract bij CNR Belgian House Mafia Records (Mostiko), een toch wel prestigieus label als het op house aankomt. Zijn single In My Life deed het erg goed in Amerika.

Wooha! Records is een nieuw sublabel van N.E.W.S. en zal een nieuwe wind doen waaien naast andere sublabels als Lektroluv Records, Music Man & Eskimo Recordings. De missie van Wooha! is om zomerse dance anthems te creëren en definiëren. Hiermee hopen ze hun releases op menige zomerfestivals door de geluidsinstallaties te horen. Laundry Day heeft alvast besloten om deze single te promoten in hun televisiespot. Nu zijn jullie toch wel curieus zeker?

1. Sausage (Original)

Pure zomerse festivalenergie is ongetwijfeld de inspiratie geweest voor dit nummer. Sausage bouwt al snel op naar een eerste climax die ongetwijfeld vele zweethandjes in de lucht zal krijgen. Verder slaagt het nummer erin om uitbundige passages af te wisselen met zelfs ietwat idyllische sferen. Meteen dook de vraag in ons op of deze wel niet eens de hymne van Tomorrowland 2012 zou kunnen worden. Maar naar het schijnt zou die eer al weggelegd zijn voor ofwel Dimitri VegasLike Mike & Yves V ofwel Steve Aoki, Dimitri Vegas & Like Mike en Angger Dimas. Sausage zou in ieder geval een geduchte tegenstander zijn!

2. Sausage (Jonathan Pitch Remix)

Jonathan Pitch is een jonge Nederlandse producer die ons pad in de toekomst nog wel eens zal kruisen. De jongeling bereikte als producer al eens een tweede plaats in de remixwedstrijd rond het nummer Rattle van Bingo Players. Zijn herwerking bouwt voor op de energie die al in het origineel verweven zat, maar Pitch zorgt er wel voor dat de melodie een meer prominente plaats krijgt in het geheel. Door her en der wat extra synths te gebruiken krijgt het nummer bovendien een bijkomende dimensie.

3. Sausage (Club Mix)

Deze Club Mix verschilt in feite niet zoveel met het origineel. De progressieve harmonieën vormen eveneens de basis van dit nummer en leiden keer op keer tot explosieve pieken die lang blijven nazinderen.

Mystique & AMRO zorgen voor de tweede release op het kersverse label Wooha! We dachten dat we al het lijflied van Tomorrowland 2012 in handen hadden. Zonder twijfel zal Sausage nog wel te horen zijn op de komende zomerfestivals en volledig terecht. Bovendien is er de degelijke remix van Nederlander Jonathan Pitch die het geheel nog wat verder uitdiept. We zijn uiterst benieuwd naar hoe Wooha! Records erin zal slagen om steeds innovatief en vernieuwend uit de hoek te komen. Met deze Sausage, waarvan de titel misschien wat boertig klinkt, slagen ze daar alvast in.