Sound Syndicate - When Love Comes (Single)

Geplaatst op 04/07/2012

Door / Op 04 jul 2012 / Reageer

03/07/2012
5

Voor When Love Comes steken we de Atlantische Oceaan over, want deze single komt uit op het Amerikaanse label Broken Records. De samenwerking tussen drie excellente musici zette ons aan om deze grote sprong te maken. Sound Syndicate, housepionier Jesse Saunders en tienvoudig Grammy winnaar George Benson spelen een rol in dit nummer. Het resultaat klinkt alvast zwoel, funky en soulful! Ideaal om bij warme temperaturen af te spelen.

Sound Syndicate is een Spaans soloproject van Andres Llado Mulet. Deze man werd geboren in Mallorca, een balearisch eiland. De bijhorende inspiratie vanuit het balearische gedachtegoed is dan ook onafwendbaar. Mulet is al sinds de jaren tachtig dj, hij heeft al heel wat rivieren doorzwommen. Bovendien laat de Spanjaard zich niet in een hokje steken. Doorheen de jaren speelde hij al platen uit verschillende genres: Rock & Roll, Break Beat, Soul, Funk, Disco & Pop. Met zijn single Love 2 Love U Baby scoorde hij eerder dit jaar nog een top-10 hit.

1. Sound Syndicate - When Love Comes

Sound Syndicate heeft gewerkt in de beste clubs van Mallorca, Ibiza & Spanje. In de zomer van 2010 was hij zelfs resident bij Club El Divino te Mallorca. Momenteel heeft hij een eigen radioshow op ClubFM Mallorca. Door deze rijke ervaring is het voor de man mogelijk om heel wat elementen te combineren in zijn eigen producties. Deze single When Love Comes weerspiegelt dit gegeven. Booty shakin' funky ass groove! Zo kan ik het omschrijven.

Dit nummer bulkt van de groove en soul. Het is een zalige stem die ervoor zorgt dat het geheel uitblinkt. George Benson is de man achter dit Afro-Amerikaanse timbre. Benson is een tienvoudig Grammy Award winnaar en is vooral bekend als jazz gitarist. Eens je zijn stem hoort, ben je verkocht. Als je dan nog weet dat niemand anders als housepionier Jesse Saunders uitvoerend producent is van deze single, dan kan je besluiten dat er alvast heel wat ervaring achter deze plaat schuil gaat. Saunders is trouwens de labelbaas van Broken Records waar deze single op verschijnt.

Bij deze warme temperaturen hoort passende muziek en dan zit je hier op het juiste adres. Deze single is in feite de combinatie van drie magnifieke muziekmakers: George Benson, Jesse Saunders & Sound Syndicate. Het resultaat is verbluffend. We reviewen niet zoveel singles en albums vanop Amerikaanse labels, maar dit funky totaalplaatje konden we absoluut niet links laten liggen.