Vol en gezellig huis op 10 Years Play'house (02/05)

Ook de dag na de Dag van de Arbeid mag er gefeest worden en dat is precies wat men afgelopen zaterdag in het Hasseltse Forty Five uitgebreid deed. Play'house vierde er hun 3.650 dagen van bestaan met levende legende Carlos Sosa, aka zijne househeid DJ Sneak. De Truiense organisatie heeft een duidelijke visie en dat is misschien ook meteen de reden waarom ze al een tijdje zo succesvol meedraaien. Headliners zoals Ian Pooley, Derrick Carter, Mark Farina, Joey Negro of Phil Weeks zijn niet zomaar wat ventjes van om de hoek, dus een grote jongen als Sneak moet zich zeker en vast thuis voelen in die Play'house Hall of Fame

De zon was pas onder, de zaal slechts halfvol dus Raoul Belmans hield het bewust nog een beetje licht. Lekker licht dan wel, Raouls fijne funky grooves zorgden voor een bijzonder warm ontvangst en bijgevolg meteen een huiselijk sfeertje. Detroit Swindle's Alright (We'll Be) bijvoorbeeld, zo'n nummer dat de grootste zuurpruim doet glimlachen. 

Chicago Habit, de man achter Play'house, nam het dek over van Belmans voor een heerlijke mix van oud en nieuw. Tijdens deze wissel van de wacht stopte er trouwens een diepzwarte Ford Mustang Cabrio recht voor de deur. U raadt het al, Sneak de huisbaas kwam aan met de nodige shine. Ondertussen warmde Chicago Habit het publiek verder op en eindigde zowel hij als wij zijn set met een flinke grijns tot achter onze oren. Het was immers tijd voor die andere kale. 

Chicago Habit at Play'house 02/05/15

 

De zelfverklaarde house gangster had er duidelijk zin in en gooide dan ook zijn volle gewicht in de strijd (ha, sorry) om ons drie uur lang aan een razend tempo te vermaken. Dat tempo mag u gerust letterlijk nemen hoor. De discobal lichtte op en vanaf dat ogenblik leek de Puerto-Amerikaan om de dertig seconden iets nieuws uit zijn vingers te toveren. Een snuifje ghetto, een wolkje jazz of een likje latino. Jack was erbij en wij keken ernaar. 

Het beste is geweest, de lol is er nu wel vanaf, moet het publiek gedacht hebben. Maar dat was buiten Tom Smeyers gerekend. De Belgische Amsterdammer liet zijn volk een poepje ruiken en knalde ze met nummers als Beesmunt Soundsystems How i Wish richting sluitingsuur. Harde kicks en zachte piano riffs, zo hebben we het graag Tom. Vooral als we bijna naar huis moeten.

De drank was koud, de mensen warm, de sfeer was te proeven en de muziek om op te eten. Proficiat Play'house, doe er gerust nog tien jaar bij! 

© Foto's: Kim Nijs