Arno Stolz - Pole Dancer

Arno Stolz

Arno Stolz - Pole Dancer

7
08/02/2016

Dat het goed gaat met onze jonge elektronische garde weten we al langer. Maar Arno Stolz doet daar nog een schepje bovenop met zijn nieuwe release. De 20-jarige Antwerpenaar is al sinds zijn 14de hevig in de weer met het draaien van muziek en nog wat later begon hij met producen. In 2014 kwamen zijn eerste tracks uit, met succes. Twee weken op nummer 1 in de Traxsource Minimal Top 100 en ook nog eens in de Beatport Top 100 belanden.

Momenteel zit Arno Stolz bij FloorFiller. Dat hij daar goed zit, zal allicht blijken uit de bookings die deze jongeman krijgt voorgeschoteld. Vorige maand stond hij nog in Café d'Anvers en zonet is zijn eerste festival van de zomer bekend gemaakt. Niet mis, als 20-jarige even op Extrema Outdoor draaien. Deze jongeman is gepakt met een grote rugzak om op expeditie te vertrekken naar de top van de elektronische muziekwereld. Daarover kunnen we niet discussiëren.

Deze EP releaset hij op Southpark Records. Een Zwitsers label dat wordt gerund door Kenny Ground en Dave Martins. Twee heren, die naast het beheren van een eigen label, ook zelf zeer actief zijn in het vak. Zo verzorgde Kenny Ground één van de remixen van de EP. Het label richt zich op een progressieve trend in de deep en techhouse scene met veel oog voor en oor naar nieuw talent. Het is dan ook geen wonder dat Arno hier een plaatsje op kreeg.

In het geheel heeft de EP een heel zomerse feel en wil je meteen je flip flops aan trekken en ergens op een strand een dansje doen met een frisse mojito onder de blakende zon. Nou ja... Zeker nu koning winter even in het land is. De eerste Pole Dancer teert op een zeer catchy vibe. Met een less is more-gedachtengang rollen de congas en snares door de boxen afgewisseld met breaks waarin de percussies een hoofdrol spelen.

De tweede original, The Job, gaat dieper dan de vorige maar geeft toch diezelfde zomerse touch. Deze bass driven track is lekker maar mag op sommige momenten iets meer afwisseling en diepgang aannemen voor een nog beter resultaat.

David Zor neemt Pole Dancer met succes onder handen. De vibe blijft behouden maar de bas wordt hierbij iets meer benadrukt. Op een repitieve wijze kabbelt hij verder tussen de korte breaks en de kleine hoogtepunten.

Kenny Ground daarentegen tilt het energieniveau omhoog met zijn remix van The Job. We horen de gekende techhousepatronen en de toevoeging van een warme synth neemt een leuke melodie aan. De track neemt naarmate het einde meer dimensies aan en zo laat Kenny Ground ook zien waarom hij de labelbaas is van Southpark Records.

Leuke EP met gepaste variaties op de originals. Arno Stolz, jij staat alvast gemarkeerd in ons 'A guy to keep an eye out for'-boek!

Met deze EP laat Arno Stolz zien dat hij beetje bij beetje bij de big boys gaat horen. Subtiele tracks waar niet op stilgestaan zal worden én toch nog met groot groeipotentieel. Alweer een Belg om zeker in de gaten te houden!