Charlotte de Witte - Heart of Mine

Door Sidney Ameel 23 februari 2018
7

05/03/2018

Onze Charlotte de Witte heeft de smaak goed te pakken als het op releases uitbrengen aankomt. Amper twee maanden na haar vorige release, Brussels, heeft ze opnieuw een E.P. klaar om op de wereld los te laten.

Heart of Mine is haar eerste E.P. op Suara Music, het label van de Spaanse Coyu, die de laatste jaren aan populariteit wint. Alweer een nieuw platenlabel dus, na passages op Turbo Recordings, NovaMute en Mary Go Wild Black.

Maar gelukkig betekent dit niet dat haar muziek aan kwaliteit moet inboeten, integendeel. De titeltrack is opnieuw een ware technobanger. Het nummer is voorzien van alles wat een technonummer nodig heeft: een kurkdroge kick en een leuke drukte aan hats-geweld. De pads en ambient-achtige vocals brengt de nodige variatie, iets waar toch wat technoproducers moeite mee hebben.

En de remixer van dienst, Lewis Fautzi, is daar duidelijk één van. Desondanks zijn remix van This geluidtechnisch sterk in elkaar steekt, heeft het nummer weinig diepgang. Repititief en weinig inspirerend. Het voelt alsof we het nummer al tientallen keren eerder gehoord hebben. Maar wellicht zal het in een donkere, zweterige club, nog steeds goed zijn werk doen.

Nochtans was het voor hem bijna een cadeau om deze remix te maken. De originele This heeft namelijk alles wat de remix niet heeft: variatie, diepgang en een dromerige soundscape. Opnieuw zit alles kwalitatief in elkaar en blijft het nummer de volledige 7 minuten lang boeien.

Charlotte de Witte is goed op weg om België internationaal op kaart te zetten in de technowereld. Deze Heart of Mine E.P. zal daarin opnieuw een deeltje bijdragen. Zowel de titeltrack als This zijn technonummers zoals het hoort: donker, mysterieus en gewoon diepe kicks. De remix van Fautzi vinden we dan weer eerder een teleurstelling. Er is veel potentieel uit het origineel nummer onbenut gebleven. Next!