Fabric 80: Joseph Capriati

Joseph Capriati
Fabric • 2015

Fabric 80: Joseph Capriati

6
16/02/2015

Fabric strikte met Joseph Capriati een man met de vinger aan de technopols voor hun nieuwste compilatie Fabric 80. De club annex label doet haar reputatie van to the point selectors aan te stellen weer alle eer aan.

De Italiaan maakte ondertussen toch al mooi naam voor zichzelf. Sinds hij aan de oppervlakte kwam in 2013 bracht hij een album uit op het Drumcode-label van Adam Beyer, werd hij resident op de Music On-events van Marco Carola en werd hij een graag geziene gast op majestieuze festivals als Awakenings, Time Warp, Monegros, Tomorrowland en Kazantip. De clubwereld is niet langer veilig voor de man uit Napels.

En dat hij mee is met de hipste stromingen, bewijst z'n tracklist. Zo komen we meteen het onderschatte Clap! Clap! tegen en zit diep in de mix het misschien wel best werkende technonummer van het moment verscholen: Doch van Hinz & Ruhmhardt. Opbouwen vanaf de start gebeurt eerder koeltjes met tech-house. Het tempo zit nog niet te wild, de melodieën blijven koest. Op die manier wordt het eerste half uur ook vrij anoniem, de bijdragen van Aura Dub, Capriati himself, Bastinov en Alex Mine ten spijt.

De techno heerst en dat bevalt wel, maar werkt minder goed dan in een volgepakte, pikdonkere club. Adam Beyer komt nog langs met de tweede Drumcode-release op deze compilatie, maar het is die andere klepper - Phil Kieran - die uiteindelijk een eerste keer overtuigt met schrapende soundscapes in Hells Bells. De dansbare soundtrack voor een thriller ligt bij dezen ook klaar. De goed geplaatse Recondite trekt de kentering vervolgens door in Caldera. Vanaf dan is het luisteren minder kil en daardoor aangenamer.

Shlomi Aber, Hans Bouffmyhre & Kyle Geiger en 2000 And One pikken probleemloos in op de nieuwe tred. Joel Mull en Gary Beck gaan zelfs nog een verzengend trapje hoger. Tot aan het eind volgen er nog enkele nauw aansluitende nummers, maar echte hoogtepunten blijven uit. Joseph Capriati fietst de mix uit met Maceo Plex.

Anoniem eerste deel, flitsend tweede deel.