Single

Leesa - Niko

Leesa - Niko

17/10/2012

Het is al van Joey Payne geleden dat we nog een Belgische release op het Gentse Atmosphere Records bespraken, maar nu zijn we er opnieuw met niemand minder dan Leesa. Haar nieuwe track heet Niko en kreeg een remixjasje van de Duitser Alec Troniq. De muziek is, zoals ze eerder aankondigde in een interview met Fuzz Magazine, iets melodieuzer dan we gewoon zijn maar daarom zeker niet minder aantrekkelijk.

Leesa, die al even met muziek bezig is, zag haar carrière vorig jaar echt beginnen toen ze tekende bij Atmosphere Records. De titeltrack Dinosaur van de gelijknamige en tevens haar eerste EP werd met de nodige lof onthaald. Sindsdien bouwde ze gestaag verder aan haar weg naar de muzikale top, die haar tot nu toe niet enkel een vaste stek op StuBru maar ook fantastische gigs tot in Korfu opleverde.

Leesa - Niko

Een Oosters aandoend melodietje en synths die voor wat verstrooiing zorgen, meer heb je soms niet nodig om een leuk nummer te maken. Hoewel we dan de meerwaarde van de bas en breaks vergeten, die het nummer toch net dat tikkeltje meer geven. Een dansvloerkraker zal het nummer nooit worden, integendeel, de rust en gelatenheid die van het nummer druipen voeren ons zo naar een zonovergoten zentuin.

Leesa - Niko (Alec Troniq remix)

Duitser Alec Troniq is de laatste maanden stevig op dreef en dat is te horen aan zijn remake van het nummer. Zonder de originele atmosfeer van het nummer aan te tasten tovert hij een plaat uit zijn mouw die menig minimalistische dansvloeren in vuur en vlam kan zetten. Een steengoed nummer waarvan het einde voor ons veel te vroeg kwam.