Louisahhh!!! & Maelstrom - Friction

Louisahhh!
Bromance Records • 2015

Louisahhh!!! & Maelstrom - Friction

9
23/02/2015

Geboren in 1986, lid van Bromance en Hot Creations en in het echte leven gewoon Louisa Pillot. Louisahhh!!! groeide op in New York maar woont tegenwoordig in Parijs, de broedplaats van het Bromance-label van Brodinski. De laatste jaren won ze aan populariteit door EP's als Let The Beat Control Your Body en Traces.

Voor deze laatste EP bundelde ze haar krachten met Maelstrom én werden de nummers bewerkt door niemand minder dan technobaron Dave Clarke en Perc. Laat ons eerlijk zijn, als je Perc én Dave Clarke aan je zijde hebt, dan ben je gewoon goed bezig. Ook voor haar nieuwe Friction EP neemt ze het jonge, Franse technowonder Maelstrom weer onder de arm. Een match made in heaven, zo blijkt. Maelstrom verdiende zijn strepen al op labels als Sound Pellegrino en BNR Trax, het sublabel van Boysnoize Records.

Valentijn mag dan wel de maand van de liefde zijn, maar wat ze hier uit hun mouw schudden, maakt het een stuk minder romantisch. Pompende, rauwe techno met hier en daar een leuke vocal. De hele Friction EP is opgenomen in Nantes, Parijs en New York, en is volgens Louisahhh!!! met veel liefde gemaakt. Als je weet dat de eerste EP al zo'n knaller was, kan het bij de tweede moeilijk mislopen.

Titeltrack Friction is een echt clubnummer dat je finaal omverknalt met dwingende beats. Fan van techno? Dan zit je nog eventjes gebeiteld met dit nummer. Een trommelvliesknallende klepper van formaat. Onze complimenten! Maar ook het tweede nummer mag er wezen. De rave remix is de ideale track om je set op te bouwen naar een hoogtepunt, en daar zitten zeker de laatste twee minuten van het nummer voor iets tussen. It's only friction, honey.

De diepe bassen zinderen nog steeds na in onze onderbuik. Wij gaan zonder twijfel voor het originele nummer van deze EP. Platte, rauwe techno zoals het moet!