&ME - After Dark

&ME - After Dark

19/06/2014

&ME en Keinemusik, het blijft een combinatie die in de sterren geschreven stond. Het Duitse label staat al jaren garant voor topreleases en daar hoort deze After Dark EP opnieuw bij. Met prachtig artwork en een ondertussen herkenbare, eigen sound, werken ze verder aan de globale verovering van de housewereld. En geleidelijk aan slagen ze daar ook wonderwel in.

&ME producet al sinds 2004 en stond enkele jaren later mee aan de wieg van het Berlijnse collectief Keinemusik. Vorig jaar wist hij ons reeds te bekoren met zijn straffe Shallow EP, die hem de maximumscore opleverde. Hij is zeker niet de enige topnaam op het label, zo passeerden ook Rampa's Keep House EP en David Maeyer zijn Sunhole EP al de revue op Fuzz Magazine.

Nu is het dus opnieuw tijd voor werk van &ME, die met deze After Dark een tweeledige EP aflevert. Vooraleer we overgaan naar de muziek even nog een omhooggestoken duim naar het label toe voor het opnieuw geslaagde artwork, een van de vele handelsmerken van Keinemusik.

1. After Dark

Titletrack After Dark is meteen een flink uit de kluiten gewassen negen minuten durende kanjer. De strakke, exotische percussie in combinatie met dromerige vocals en dreigende synths zorgen voor een roes die je van bij het begin bij je nekvel grijpt. Voldoende variatie houdt het nummer levendig en na de volle 7 minuten krijgen we zelfs de climax van het nummer te verwerken. Topnummer, en productiegewijs komen weinigen in de buurt van &ME zijn klasse in het housegenre!

2. Locust

Ook deze Locust is een nummer waarin we de stempel van &ME duidelijk herkennen. Begeesterend dankzij prachtig uitgewerkte ritmesecties en ronkende bassen die af en toe komen piepen. De spanning is op elk moment in dit nummer te snijden en hier en daar gooit hij er een verrassende wending bij. Eveneens een topnummer.