Single

Sasha feat. Poliça - Out Of Time

Sasha

Sasha feat. Poliça - Out Of Time

9
28/04/2017

Rust roest, dat moet de Britse house- en technogrootmeester Sasha ook denken, zo tijdens het verorberen van zijn roomservice. Hij mag dan al dertig jaar in de business zitten, toch komt hij nog steeds met de regelmaat van de klok aanzetten met knetterende tracks. Begin deze maand was er nog de meeslepende remix van Klangstofs Hostage en van 2016 onthouden we met plezier zijn remix van Innerbloom van RÜFÜS en zijn Scene Delete album.

Aan knap recent materiaal geen gebrek dus. Toch achtte heerschap Sasha de tijd rijp om de wereld te verblijden met een nieuwe single. Out of Time heet de jongste worp en het is zijn eerste bezoek aan het Duitse toplabel Kompakt.

Het is een track geworden die naar goede gewoonte perfect de brug slaat tussen melancholisch en euforisch. Het vloeit heerlijk en je gooit je armen de lucht in, zo simpel is het. Als je nog wat lucht over hebt kan je ook nog meezingen met de vocals van Channy Leaneagh van Poliça, die vorig jaar nog meespeelde op het laatste Boys Noize album en ook hier haar stem zalig over de track heen drapeert. Wij krijgen in ieder geval al lichtjes de neiging om naar de repeat-knop te zoeken.

Maar het zou zomaar kunnen dat je nog harder weg zal zijn van de remix die op deze single staat. Die is namelijk van de hand van Patrice Bäumel, de Nederlander die deze zomer in ons land is voor Wecandance en Paradise City Festival maar bovenal één van de hotste remixers van het moment is. Met recht en rede trouwens, want ook hier levert hij knap werk af. En kleine twist in de akkoorden en wat extra drive maken zijn remix – net als het origineel – tot regelrecht hitmateriaal.

Sasha levert met Out of Time een luxepakketje af dat bewijst waarom hij nog steeds tot de crème de la crème behoort. Patrice Bäumel zijn remix is misschien wat meer rechtuit van karakter maar eigenlijk even goed als het origineel en dat is een ferm compliment.