Sue Avenue - Same Same

Sue Avenue
Lany Recordings • 2015

Sue Avenue - Same Same

8
14/12/2015

Eindelijk is het zover, het Gentse duo Sue Avenue hun track Homeless (een herwerking van de cultklassieker Gypsy Woman van Crystal Waters) werd officieel uitgebracht. Maar er is meer! Er werd meteen een volledige EP aan gekoppeld op het Gentse Lany Recordings van opperhoofd Maxim Lany. Larse en Stavroz zorgen naast de drie original tracks voor de remixen.

Homeless, met de fenomenale vocals van Marta del Grandi, hoorden we al enige tijd passeren in menig dj-set in het Gentse. Nu krijgt de track een officiële release mee. Sue Avenue, bestaande uit Hannes en Pieter (die we ook kennen als lid van Private Sessions en organisator van Studio Spotlight) kon Maxim Lany overtuigen met hun producties, waarna de bal aan het rollen ging.

De Same Same EP bevat naast de titeltrack dus ook het nummer Homeless en een andere original track Blossom. Met Larse en Stavroz werden bovendien twee remixers van formaat gestrikt. De release schoot meteen naar de bovenste regionen van de Traxsource Deep House Top. Verder krijgt de EP ook een vinyl release mee, die je nu al kan bestellen.

De EP opent met Same Same. De ietwat tragere housetrack vat aan met dartel gitaarspel, terwijl Marta heerlijke zanglijnen tevoorschijn tovert. Een half nummer lang weet het nummer te boeien met dit samenspel van gitaar, gezapige beats en de zang. Net op het moment dat we naar iets extra's verlangen, vallen de bijhorende synths in. Een aangename toevoeging.

De heren van Stavroz komen vervolgens aan bod met hun slome remix. Ze trekken het tempo drastisch naar beneden, wat zowaar een benevelend effect veroorzaakt waarbij we spontaan de naam Massive Attack door ons hoofd schiet. Geen nummer om op een dansvloer te gooien, maar wel luistermuziek van de beste soort! Met deze aangename remix bewijzen IJsbrand en Gert nog maar eens wat ze allemaal in hun mars hebben. Wie hen trouwens live aan het werk wil zien: op 26 december stellen ze in Gent in première hun nieuwe live show voor tijdens de Moodfamily Showcase @ Zebrawoods.

Tot slot komt ook Larse nog aan bod als remixer. Je weet wel, die Duitser die een hit scoorde met zijn herwerking van Hallelujah Anyway. Met een extra baslijn en wat zwevende synths geeft hij het nummer een andere, ietwat meer dreigende sfeer mee. Op zich geen enorm verschil vergeleken met het originele nummer, al zal deze versie wellicht tijdens een dj-set wat meer slagkracht vertonen.

Vervolgen doen we met Blossom. Wellicht is Blossom het meest dansvloergerichte nummer van de ganse EP. De rollende bas voel je op grote sound systems waarschijnlijk over je ganse lichaam walsen. Het intermezzo tijdens de break is een welgekomen variatie en naar het einde toe herkennen we opnieuw de synths die ook bij Same Same te horen waren.

Uiteindelijk komen we dan terecht bij Homeless, het nummer waarvan we al lange tijd op een release zaten te wachten en dat zelfs al in onze selectie Best Of 2015 op Urgent.fm terecht kwam. Met de prachtige vocals wordt meteen een funky touch meegegeven en de ingetogen beats maken het geheel compleet. Toptrack van eigen bodem!

Een sterke EP op Lany Recordings waarbij vooral de Stavroz remix van Same Same en het onweerstaanbare Homeless ons ten zeerste kunnen bekoren!