Unclesand - Aurora

Door Joost Schols 22 februari 2017
7

22/02/2017

Unclesand kennen we al een tijdje als dj duo onder Labyrinth bookings en als externe residents van FloorFiller. Ook brachten ze vorig jaar hun Vertigo EP uit op het muzieklabel van Labyrinth. Met deze Aurora EP pakken ze uit op het FloorFiller label met deze 2 dansbare platen, Aurora en Once again. Once again werd in een nieuw jasje gestoken door hun trouwe vriend Vertier, waarvan we ook al wat nummers te horen kregen onder dit label.

We werden al een tijdje warm gemaakt voor deze plaat in de dj sets van het duo. Het is een kwalitatieve clubbanger met met een stevige onderkant en rake drumlijn. De percussie laat de plaat fijn grooven tot de laatste seconde. De vocals zorgen voor de nodige shwung en er wordt een vibe mee gecreëerd. De track is wel erg rechtlijnig en harmonische elementen zijn er niet in te vinden. Het lichte geratel hoger in de mix zorgt voor het nodige detail en is dus een meerwaarde. De breaks zijn meestal kort en krachtig en de track wordt ook telkens leuk afgebouwt en valt vervolgens terug lekker in. De risers zorgen op hun beurt weer voor de nodige spanning.

Door de shakende hihats krijg je bij Once Again het gevoel dat het tempo wat hoger ligt. Hij sluit goed aan bij Aurora en laat de benen dan ook nog wat losser schudden. Ook in deze track is het pluspunt dat alle drumelementen mooi op elkaar zijn afgestemd. Een goed samengestelde drumkit  met aanvullende percussie zorgt voor een zeer dansbare feel.

Vertier kreeg de eer om deze plaat te remixen. Hij tovert hiervoor wat extra elementen uit zijn mouw en legt het nummer in een nieuwe ruimte. Once again krijgt hiermee een nieuw dieptegevoel en zuigt je naar binnen met synths en spacey elementen. De break wordt vrij hypnotisch door de acidlijn die naar de drop toe werkt, waarna het helemaal tijd is om te flippen.

Strakke drumlijnen en sierende percussie resulteren in regelrechte clubbangers. Enkel op vlak van dynamiek in het diepe gedeelte van de nummers worden we soms wat teleurgesteld. Deze strakke platen zullen voor het nodige dansvertier in onze clubs zorgen.