Score:

7/10

24/03/2017

Eind vorige maand bracht de Spaanse producer UNER een nieuwe EP uit op Out Of Mind Records. Deze heet Different Dimensions en telt 5 tracks, waarvan twee originals en drie remixes. Eerder bracht hij al tracks uit op labels als Suara en Saved Records.

Openen wordt er gedaan met Dimension 6, een rustige tech-housetrack waarbij een synth non-stop geloopt wordt en diepe basdeuntjes voor de schwung in het nummer zorgen.

Palkyong is de tweede song op de EP. Ook dit nummer is relatief rustig en neemt alle tijd om zich te ontplooien. Hoewel dit er in het begin voor zorgt dat deze track repetitief gaat klinken zorgen de geleidelijk aan toegevoegde pianostukjes ervoor dat we blijven luisteren. In het midden van de break komt deze piano plots prominent op de voorgrond waardoor Palkyong onze aandacht weer volledig heeft, vanaf hier is het puur genieten.

Rob HesChristian Burkhardt en Philip Bader, tevens ook eigenaar van Out Of Mind Records, namen de remixes van Dimension 6 voor hun rekening. Nederlander Rob Hes bewaart de kalmte van dit nummer maar voegt er subtiele acid-invloeden aan toe. Christian Burkhardt en Philip Bader gaan met hun remixes dan weer de techno-kant uit. Terwijl Burkhardt vooral het tempo opvoert zorgt Bader niet alleen voor een hoger aantal BPM maar ook voor hardere kickbassen, hierover laat hij dan de aanstekele synthloop van het origineel lopen.

UNER levert een degelijke EP waarbij Palkyong dankzij zijn aanstekelijke pianodeuntjes met kop en schouders boven de rest uitsteekt.