Worakls - Nocturne

Worakls

Worakls - Nocturne

8
24/02/2017

Frans wonderkind en bezieler van Hungry Music Worakls komt naar buiten met Nocturne, zijn nieuwste single. Worakls heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een volleerd muzikant en steekt heel veel melodie en afwisseling in z’n producties. Nocturne omschrijven we het best als heroïsche techno met invloeden uit filmmuziek, maar toch 100% Worakls. De single komt uit op het label Hungry Music.

Geen ellenlange intro, maar recht voor de raap. Nocturne’s begin wordt gedragen door een zagende cello die we ook terugvinden bij virtuozen als Kollektiv Turmstrasse. Al gauw gaat die cello over in ondubbelzinnige heroïek om je daarna mee te nemen op een reis door subtiele breaks en een opeenstapeling van geluiden die als legoblokjes ineen passen.

Strijkers zijn de rode draad en zorgen voor het hoge filmmuziek-gehalte. Typerend aan Worakls zijn de diepe dalen waar hij z’n tracks in laat duiken. Net wanneer je een climax zou verwachten trekt hij je mee in een kuil om er onder een andere invalshoek weer uit te klauteren, rechtstreeks naar de ontlading. Je kan Nocturne kopen via deze link.

Vorig jaar zagen we de liveset van Worakls op DGTL ontvouwen tot een waar meesterwerk. Toen was hij nog alleen, maar op 12 mei komt hij met een band naar Brussel! Het wordt een labelnight van Hungry Music op Les Nuits in de Botanique waar ook N’To & Joachim Pastor en Stereoclip komen spelen. Heel de familie dus, allemaal volledig live. Tickets voor Behind Hungry Music zijn zeer schaars, maar te koop via deze link voor €20. Verdere info vind je op de Facebook-pagina.

Worakls bevestigt zichzelf. Zo simpel is het. Hij tovert een sterke, veelzijdige track uit z'n synthesizers die de fans zeker kan bekoren maar ook toegankelijk is voor leken. Innovatie laat hij voorlopig nog even achterwege, maar we zijn van mening dat dat nog komen zal. De jonge Fransman is omringd door eensgezinde artiesten binnen Hungry Music (Joachim Pastor en N'To) en zal nog zichzelf daar volledig kunnen ontwikkelen. Een eigen sound heeft hij al, nu is het aan hem om die uit te bouwen tot een rijke discografie.